Totaal aantal pageviews

vrijdag 30 januari 2015


Al kijkend en zoekend naar scherp beeld met mijn multi-focusbril op mijn neus, geniet ik ook wel van het rondlopende toetsenbord, in het linkerglas is de cilindrische afwijking niet gecorrigeerd, omdat ik daarvoor te weinig deze bril ga dragen, en met lenzen wordt deze cilinder gecorrigeerd door het traanvocht. Leuk weetje van de opticien.
Ik ben vandaag weer verder gegaan met het maken van een werk voor de expo Blauw-Druck en krijg af en toe super goeie tips van Jeanette.
Het concept kwam voort uit de kazuifels waar ik iets mee wilde,
 3 pakketjes Kazuifel zwevend boven de vloer, met een schaduw werpend. De pakketjes grijpen terug op de kubus van sigarenkistjes die ik 4 jaar geleden maakte. De horizontale baan van de plattegrond van de Bergkerk, van het kruis. De verticale baan had ik bedacht als lichter, spiritueel vrij. Maar de hangende pakketjes draaiden enorm, dat was erg storend in het beeld. 


Dus niet meer hangend, maar liggend van de grond af en toch schaduw werpen, daarop kwam het idee van een glasplaat
op een laken had ik de plattegrond van de Bergkerk getekend om zo de vertikale baan versterkt licht vorm te geven, maar het laken bleef een laken, met tekening of niet, het oversteeg zichzelf als laken niet. Laken weg, maar wat dan? een tweede glasplaat er dwars op. 




ineens vond ik de kazuifels niets meer toevoegen, en vond ik de glasplaten met schaduw sterk, mooi abstract beeld.

ineens vond ik de kazuifels niets meer toevoegen, en vond ik de glasplaten met schaduw sterk, mooi abstract beeld. Daarop kreeg ik de tip om naar mijn handtekening te kijken, een uitdaging. mijn krabbel dagtekeningen? mijn druksels? proppen geschreven tekst en proppen tekening? al denkend zag ik weer deze tekeningen voor me die ik vorig jaar maakte op Japans papier in het atelier van Dineke op live zang van Ellen. 




dat is echt mijn handtekening, leuk!
Het geheel moet ik in gedachten plaatsen op de zwarte stenen vloer in de Bergkerk,
een totaal ander beeld als het begin, maar het voelt goed, 
de begin titel klopt nog wel steeds 
WEG WAARHEID & LEVEN


Geen opmerkingen:

Een reactie posten