Totaal aantal pageviews

zaterdag 31 januari 2015

om 3:21 werd ik wakker
met een idee voor Blauw-Druck.
De zwarte vlakken moeten weg,
alles wat wij doen heeft een schaduw,
maar dat trekt alle energie weg,
als een zwart gat
de focus moet naar het goede.

om 4:16 kwam de gedachte in me op
dat "Waarheid in pacht hebben", dat veroorzaakt oorlogen,
er is dan geen ruimte voor Anders denkenden,
er zijn immers veel waarheden en niet 1,
verschillende perspectieven, verschillende belevingen

Dat zit ook in de titel Weg Waarheid & Leven,
dit kan je op meer manieren interpreteren,
Maar past de titel nog, nu de zwarte vlakken weg gaan?

De oude christelijke kazuifels heb ik weer opgeborgen,
nu ligt er onder het glas,
toch weer een kazuifel,
van Japans papier met "mijn handtekening"

Hoe zit dit dan?
Blauw-Druck van de Bergkerk verwijst naar de plattegrond,
die vervolgens weer naar het christendom verwijst, namelijk naar het kruis.
Wat betekent dit dan voor mij?
ik ben erin opgevoed, mee opgegroeid,
heb me er aan ontworsteld
natuurlijk heb ik de waarden van het christendom in me,
maar dat zou, denk ik de basis kunnen zijn van elk leven,
waarbij ik het belangrijkste vind
"Het Goede" doen.
Maar geloof,
dat is volgens mij zo individueel,
dan gaat het zo om beleven, ervaren, openstaan,
dat is niet in regels te vangen.
ik voel me niet thuis in welke kerkgemeenschap dan ook,
terwijl kerken, kathedralen en tempels een magische uitwerking hebben op me.

Dan terug naar mijn vraag, hoe zit het dan met de verbinding tussen Blauw-Druck en mijn beschilderde kazuifel?
De verbinding is mijn eigen weg gaan in het leven.
wordt de titel nu enkel "WEG" ?
misschien wel mooi, dit is op meerdere manieren te interpreteren.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten