Totaal aantal pageviews

zaterdag 12 mei 2012

De jonge vrouw kan nog even verwachtingsvol blijven kijken op het andere schilderij, ondertussen ben ik over een andere oude heen gegaan, en heb daar een relaxed liggende vrouw geschilderd die in een keer goed lag qua houding,
alleen het gezicht, daar ben ik mee aan het worstelen, soms vind ik het gezicht mooi maar niet sterk genoeg en dan verdwijnt die en verschijnt er een nieuwe, na vele pogingen ben ik maar even gestopt. En moet het maar even rijpen voor ik er weer op door ga, anders heb je kans dat straks de kleur van het hoofd zo anders is dan de rest dat het ook niet een geheel is.



 Ik vraag me af of het eigenlijk wel nodig is dat ze een gezicht krijgt, ik heb de indruk dat ze bij de eerste opzet eigenlijk nog sterker is.
 Ondertussen heb ik nog wel etsen gemaakt, en die staan er "zoef" meteen goed op. Dat geeft wel even een goed gevoel na dat geworstel.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten